Match Exact Phrase    

Please Visit Whatfinger News - Conservative Frontpage founded by veterans.

"The Best Mix Of Hard-Hitting REAL News & Cutting-Edge Alternative News On The Web"

Share This


January 3, 2017

Russian 'Hack' Tale Totally Retracted As Washington Post Admits Reporting  'Without Having All The Facts' - This Is How The Obama Admin Deliberately Fed Americans 'Fake News'


By Susan Duclos - All News PipeLine

The Obama administration has been using the mainstream media to push "fake news" at Americans about Russia, specifically Russian "hacking," by tapping some "official" to speak to the Washington Post on the condition of anonymity, then Wapo rushes to publish without verifying any of the information, then they are busted publishing false news, so they change their story and headline, then they add an editor's note basically retracting the whole story.... then finally they publish a new front page story which completely, 100%, contradicts almost everything written in their previous bombshell report that went viral.

That is not the interpretation of the Independent Media regarding the Wapo report, released the same day as the supposed "proof" of Russian hacking into the DNC and the Clinton campaign, in conjunction with Obama's sanctions against Russia for said alleged hacking, that is what Washington Post just admitted in their follow-up to their "fake news" report.


Look at the following headlines, the first two on wAPO'S original report claiming that a "Russian hacking operation" had "penetrated the U.S. electricity grid.

First headline: "Russian hackers penetrated U.S. electricity grid through a utility in Vermont, officials say."

Then the utility company itself stepped up and provided a statement that the single laptop where they found malicious code, was not connected to the utility systems, so Washington Post changed their headline to "Russian operation hacked a Vermont utility, showing risk to U.S. electrical grid security, officials say."

The original story caused a domino effect as others repeated it without verifying anything, with NPR headlining with "U.S. Officials Say Russia Hacked A Vermont Utility," where they quoted an outraged Vermont Gov. Peter Shumlin attacking Russian President Vladimir Putin, stating "Vermonters and all Americans should be both alarmed and outraged that one of the world's leading thugs, Vladimir Putin, has been attempting to hack our electric grid, which we rely upon to support our quality-of-life, economy, health, and safety."

Others also jumped on the bandwagon with Standard Times quoting other outraged politicians.

• Sen. Patrick Leahy: "State-sponsored Russian hacking is a serious threat, and the attempts to penetrate the electric grid through a Vermont utility are the latest example. ... This is now about trying to access utilities to potentially manipulate the grid and shut it down in the middle of winter."

• Rep. Peter Welch: "This attack shows how rampant Russian hacking is. It's systemic, relentless, predatory."

The Wapo piece went viral, everybody was talking about it, with Independent Media doing its best to quote the actual statement by the utility company showing the U.S. grid had not been hacked, but the MSM plowed through with article after article. Politicians were quoted ripping into Russia... and now, the new front page story at Washington Post, (I am linking to it because of the EPIC shredding of Wapo in the comment section by readers):

Wapo headline: "Russian government hackers do not appear to have targeted Vermont utility, say people close to investigation."

While the headline alone pretty much negates almost everything the previous headlines indicated, the article itself directly contradicts almost everything within the first article that went viral.

First article states: "A code associated with the Russian hacking operation dubbed Grizzly Steppe by the Obama administration has been detected within the system of a Vermont utility, according to U.S. officials."

Second article states: "In the course of their investigation, though, they have found on the device a package of software tools commonly used by online criminals to deliver malware. The package, known as Neutrino, does not appear to be connected with Grizzly Steppe, which U.S. officials have identified as the Russian hacking operation."

This just begs the question of why the code was associated with the Grizzly Steppe operation to begin with? Well, according to Wapo's new article, we now know it was the Obama admin that made that link: "Initially, company officials publicly said they had detected code that had been linked by the Department of Homeland Security to Grizzly Steppe."

First article states: "While the Russians did not actively use the code to disrupt operations, according to officials who spoke on the condition of anonymity to discuss a security matter, the discovery underscores the vulnerabilities of the nation’s electrical grid. And it raises fears in the U.S. government that Russian government hackers are actively trying to penetrate the grid to carry out potential attacks."

Wapo continued:

American officials, including one senior administration official, said they are not yet sure what the intentions of the Russians might have been. The incursion may have been designed to disrupt the utility’s operations or as a test to see whether they could penetrate a portion of the grid.

Officials said that it is unclear when the code entered the Vermont utility’s computer, and that an investigation will attempt to determine the timing and nature of the intrusion, as well as whether other utilities were similarly targeted.

“The question remains: Are they in other systems and what was the intent?” a U.S. official said.

Second article states: "Officials told the company that traffic with this particular address is found elsewhere in the country and is not unique to Burlington Electric, suggesting the company wasn’t being targeted by the Russians. Indeed, officials say it is possible that the traffic is benign, since this particular IP address is not always connected to malicious activity."

Everything fed to the Obama lapdogs over at the Washington Post was false. Wapo describes it "inaccurate," but the final nail in the coffin for Wapo is when they admit "Authorities also were leaking information about the utility without having all the facts and before law enforcement officials were able to investigate further."



It doesn't take a rocket scientist to note the timing of the Washington Post "fake news" story coming out just as Obama sanctioned Russia and issued a FBI/DHS claiming Russians hacked the DNC and the Clinton campaign, created a panic among politicians, to the point where they actively accused Russia of hacking into the U.S. power grid, using sources that were not named, with Wapo rushing to publish as they stated "without having all the facts" and before investigations could obtain said facts.

This is Propaganda 101 folks, with the Obama admin whispering completely manufactured information into so-called journalists' ears, and Wapo rushing to do their bidding without even doing the minimum amount of research, like contacting the company in question for a quote, which would have resulted in a completely different article, narrative and headlines.

It is also noteworthy that none of the other outlets that originally jumped on this "fake news" story, even bothered with an editor's note, a correction or a retraction, leaving the original meme of "Russia hacked the U.S. power grid," alive and well in the minds of their audience.



Washington Post readers are not very happy with the paper at the moment, as the comment section is full of readers shredding them for their "fake news," calling out Wapo's owner, Jeff Bezo's for "the tantrum he has been throwing since November 8th," demanding an apology to "the American people," telling him "pull the plug on this little vanity of blog of his."

Another reader tells Wapo "Most people with independent thinking do not believe any of your fake news as soon as they see the word Russia in the 'story'."

One succinct comment pretty much represents the majority of the 1,200+ comments already on that piece, by stating "Two lying reporters. One lying headline writer. One lying editor. All it takes to be The Post."

Comment section for that piece can be found here.



The most ironic part of all this is that it was the Washington Post that originally published a story, using a source they later said could not be vouched for, claiming that Independent Media was spreading "Russian propaganda," when we not see with just this latest example from the Post, that they are the ones spreading propaganda, against Russia and for the Obama administration.

The tale of these two Washington Post articles clearly shows that in his last days in office, Barack Obama is waging a propaganda campaign against the American people, all in order to create the lasting impression in the eyes of their dwindling audience, that Russia is the "enemy." 

RelatedWho Benefits From War With Russia?

What people need to understand is that Washington Post was not just "wrong" in their reporting, they published the Obama narrative without bothering to do even basic research, then all the other MSM outlets repeated those same lies to their audiences, creating a viral story that Wapo later called "inaccurate."

They deliberately, and with intent, pushed Obama propaganda.

Website design by Innovative Solutions Group - Helena, MT
comments powered by Disqus

Web Design by Innovative Solutions Group